Den mest avancerede Sport Tourer til dato er netop lanceret fra Yamaha!
Maskinen er komplet redesignet og opgraderet i forhold til den gamle model. Alt lige fra motor, elektronik, gearkasse, affjedring, bremser, lys, stel, hjul, display blandt et utal af andre ting er forbedret!
Her er tale om en ny og totaloptimeret udgave af den ellers elskede Tracer 9 som vi alle elskede...
Vi vil her forsøge at komme igennem mange af de keypoints...
Motor / udstødning
CP3 "Crossplane 3cyl" 889cc EU5
Ny motor med 42cc mere, i alt nu 889cc!
+4hk effektforøgelse i alt nu 119hk
+5,5nm mere ved hele imponerende 1500omdr. mindre på skalaen (+7%nm forbedring!)
Tydeligt mere effektforbedring over hele registeret!
9% bedre benzin økonomi
2 port downfire ustødnings-design med forbedret lyd og betydelig vægtreduktion
Gearkasse / kobling
Ny gearkasse med blødere og hurtigere skifte!
Slipperkobling
1 og 2 gear gearet op i forhold til kraftigere motor
Lettere vandring på koblingsgreb
Affjedring
Fuld justerbar up-side down forgaffel. justerbar bagdæmper.
Bremser
Ny Radial "Race-spec" forbremser med Nissin kalibre for betydeligt bedre bremseevne!
Maskinen er tilmed udstyret med "Braking control" som individuelt bremser på for og baghjul i samarbejde med 6-akset gyro sensor.
Stel / bagsvinger
Nyt kompakt CF Alu die cast stel med hele 50% stivhed horizontalt! Ydermere 30mm lavere kronrørsposition for bedre kontrol. Ny 60mm længere bagsvinger kommer tilmed 60mm tættere på motoren, aksellængden er dermed bibeholdt på 1500mm hvilket forener stabilitet og Agilitet!
Hjulsæt
Nye "Spin forged wheels" med hele 700gram vægtreduktion
En tydeligt reduktion på vægt i rotation, faktisk 11% på baghjulet hvilket betyder hurtigere accelaration og deaccelaration samt bedre manøvredygtighed for føreren
Elektronik
(6-axis IMU plus lean-sensative rider aid)
Blandt andet brugt på superbikes som R1M!
For optimal sikkerhed og komfort i alle vejr og vejforhold justerer motorcyklen i real time med Traction Control System (TCS), Slide Control System(SCS), front wheel LIFt control system (LIF) og Brake Control system (BC).
TCS, SCS og LIF kan justeres med et tryk på 3 forkellige modes, 1, 2 eller 3(manual). Mode 1 for sporty kørsel, Mode 2 for varieret kørsel og Mode 3 for manuel justering. Alle assistentsystemer kan tilmed slukkes.
BC kan tilmed justeres i 2 forskellige modes, BC1 for standard Active ABS og BC2 for justering af bremsetryk og fordeling i scenarier hvor lean-sensor måler uro som f.eks. udskridning ved hård nedbremsning i sving.
Yamaha D-Mode
4 forskellige power delivery modes, Mode 1 med skarp og aggresiv motor respons, Mode 2 all around til forskellige køremønster, Mode 3 med en blød gasrespons for mere afslappet kørsel og Mode 4 for våd underlag.
Cruise Control
Nem fartjustering samt deaktivering på bremse, kobling og negativ gas rul.
Speedometer / Display
Nyt stort 2 x 3,5" detaljeret TFT farvedisplay
Nøgle funktioner vises i venstre skærm med omdr. tæller, speedo, gear, tid, TCS, D-Mode, BC osv.
Venstre skærm kan tilmed skiftes til TCS og rider aid settings.
Højre skærm er rangeret i 4 felter med en række information som blandt andet odometer, triptæller, temperatur osv.
Multi color bar-type omdrejningstæller med farveskifte alt efter RPM.
Lys
Mono Focus twin eye LED skjult i den aerodynamiske front med 2 kareteriske led positionslys for fremragende belysning.
Led blinklys er nu standard for og bag
Komfort og ergonomi
15mm lavere sædehøjde!
justerbar sædehøjde 81cm og 82,5cm.
Fodhviler kan nu justeres 15mm op og ned og styr kan tilmed justeres 9mm frem og 4mm op. ( model 2021 )
Farven på billedet hedder Tech Camo.
5 års Yamaha Garanti fra 2022. Quick shift, SW motech motorbøjler, Tankring, Kølercover samt høj vindskærm.
Prisen er inklusiv klargøring = Nummerplade samt garanti
Husk, Vi hjælper gerne med forsikring og finansiering
|